Веб-аналітика (англ. Web analytics) — це вимір, збір, аналіз, подання та тлумачення інформації про відвідувачів веб-сайтів з метою їх поліпшення і оптимізації. Основним завданням веб-аналітики є моніторинг відвідуваності веб-сайтів, на підставі даних якого визначається веб-аудиторія і вивчається поведінка веб-відвідувачів для прийняття рішень щодо розвитку і розширення функціональних можливостей веб-ресурсу.
Веб-аналітика допомагає в багатьох аспектах розвитку сайту. Ось основні з них: Розвиток функціональності сайту на підставі тенденцій у поведінці відвідувачів Оцінка ефективності рекламних кампаній в інтернеті Виявлення проблемних місць у структурі, навігації та контенті сайту
Статистика відвідуваності розділів і веб-сторінок сайту дозволяє зрозуміти: кількість переглянутих веб-сторінок, ключові слова та фрази, за якими відвідувачі знаходять сайт в пошукових системах, географію відвідувачів, час, проведений на веб-сторінці відвідувачем, переходи між веб-сторінками, аудиторію сайту (випадкові, постійні відвідувачі і т. д.) зручність навігації сайту для відвідувачів і т. д. ;
Веб-аналітика — молода галузь не тільки в країнах СНД, але і в світі в цілому. Однак, організація Web Analytics Association вже ввела загальноприйняті стандарти, за яким могли б проводити вимірювання та аналіз веб-аналітики.
Аналіз відвідуваності сайту: статистика, тенденції, абсолютні і відносні показники Аналіз юзабіліті (аналіз щільності клацань, конверсійних шляхів відвідувачів сайту) Аналіз поведінки відвідувачів на сторінці Бенчмаркінг. Порівняння із загальними тенденціями і з конкурентами з допомогою незалежних дослідників (Alexa, GemiusAudience, Google Trends)
Збирати статистику можна з допомогою: Лічильників — це зовнішні програми. Для отримання статистики на веб-сторінки сайту встановлюється невеликий фрагмент коду (зазвичай 1-2 кілобайт). Сенс в тому, що при вході на сайт браузер вантажить картинку, яка розміщена на сайті збору інформації. Дані про завантаження лічильника заносяться в базу даних, яка може розміщатися на сервері постачальника послуги збору та обробки статистики, і потім проглядаються, наприклад, на його сайті. C допомогою лог-аналізаторів
На даний момент у світі існує 2 пріоритетних сертифікації фахівців в області веб-аналізу. Google Analytics Certified Partner — сертифікація для компаній, які показали свою здатність в аналізі сайтів з допомогою Google Analytics. Сертифікація проводиться після співбесіди в офісах Google фахівцями компанії з веб-аналізу. Для сертифікації необхідно мати 3 успішні проекти в області веб-аналізу, спрямованих на підвищення конверсії та оптимізацію витрат на інтернет-рекламу. Web Analytics Association Member — членство в міжнародній асоціації веб-аналітики, що дає право на формування стандартів у галузі відстеження веб-даних для інтернет-реклами.